Improve Your Life

Personlig konkurs

Publicerad 2011-08-04 20:02:01 i Allmänt,

Jag har nog aldrig varit med om en sådan otur när det gäller pengar sedan maj år 2010. Otroligt nog hade jag en inkomst på endast 3900 kronor för två månaders sjukskrivning pga depression. INgenting annat fick jag från början på juni förra året och till dagens datum. Tack vare Noora (makens kusin) hjälpte hon mig att arbeta som vikarie på skolan och nu har hon hjälpt mig att få kontakt med ett vård företag. Så nu jobbar jag på hemtjänsten ngra timmar i veckan. Annars är jag totalt utförsäkrad. Varför kan man undra???
Jo tack vare de "nya" reglerna som finns säger lagen så: Om man varit arbetslös senaste 6 månaderna innan studierna nollställs ens "inkomst nivå". Jag orkar inte skriva det rätta ordet pga ointresse. Hur som helst har jag varken fått a-kassa, aktivitetsstöd, sjukpenning eller socialbidrag under de senaste 27 månaderna. Tack!!
Det känns väldigt förnedrande att behöva gå igenom det här- Jag som jobbat sedan jag var 20 år gammal och ändå räknas jag inte med. Vilken bisarr värld vi lever i.

Tack socialdemokraterna och tack moderaterna och tack alla ni partier som skänkt oss tomma löften.
Tack för de jobb möjligheter som ni skapat och det engagemang som ni visar på TV. Jag har sökt jobb sedan maj förra året i Uppsala och inte hittat annat än vikariatet som sträckt sig under två veckor! Nu borde jag i för sig inte klaga jag som fått arbeta 3 timmar per dag. Neeeej jag ska tacka och bocka och ta emot!! Jag kan inte fatta att jag som är överkvalilficerad för hemtjänsten, förksolor osv... inte får chansen att jobba. Alla ansökningar nekas med motiveringen att vi har gått vidare med ngn annan. (!?!?!)  Och det visar sig hela tiden att ngn annan är inte bättre kvalificerad än MIG.  Inte ens på Willis kommer man in. Hur ska det gå?? Ingen är ens i närheten av min arbetslojalitet och ändå sitter jag hemma och biter på naglarna av frustration. Min plats är inte här!
Snacka om personlig konkurs!! Orkar inte mer jag är ju inte van med så lite pengar o ingen prestation. Det sänker min självkänsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jasmin

Min profilbild

En glad och kreativ tjej i trettioårsåldern. Här följer ni mina tankar om livet, föräldraskap, inredning och DIY projekt. Jag skriver om sådant som berör mig och hoppas inspirera andra med ett och annat. Trevlig läsning och Välkomna!

Kategorier

Arkiv

Följ med!