Improve Your Life

Första Muharram

Publicerad 2011-11-27 21:28:35 i Allmänt,


Alla säger olika men antingen var det idag eller igår. Nyår för oss muslimer. Första månaden är inte som Januari hos kristendomen där man firar och så.. oftast sörjer vi shia muslimer slaget i karbala och det är den tyngsta månaden tycker jag på muslimska året (måne kalender). Jag har totalt glömt bort det här med musiken'!*!! (det är inte tillåtet att lyssna på musik denna månad) Hallå... var har brödarskapet tagit vägen? ingen som påminner om våra heliga högtider? Ingen i sverige hade ringt mig o sagt något .. så ringer mamma från Irak stackarn o påminner mig att läsa Duaa för sista natten på året.. Ni shia muslimer vet vilken det är :)

Any ways det har snöat här.. och från den värdsliga sidan har jag varit på stan och skulle se på när Lucia krönas på slottsbacken. vi möttes av vänliga tjejer från Uppsala kommun som sa att man hade "blåst" av hela firandet, dvs 1a advent + lucia kröning + fyrverkeri + fira att Uppsala blivit en storstad med 200 000 invånare!! Allt pga vädret dvs det blåste lite. Antagligen skjuts det upp till nästa helg sa man ... Det slutade med att Chris Medina sjöng på scen vid Forum gallerian och alla fjortisar vrålade så halsen domnade. vi begav oss hem med vårt härliga sällskap och myste med en film i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jasmin

Min profilbild

En glad och kreativ tjej i trettioårsåldern. Här följer ni mina tankar om livet, föräldraskap, inredning och DIY projekt. Jag skriver om sådant som berör mig och hoppas inspirera andra med ett och annat. Trevlig läsning och Välkomna!

Kategorier

Arkiv

Följ med!