Improve Your Life

Sovrum inspiration

Publicerad 2012-12-30 21:15:00 i Inredning,

Mina vänner. Jag har inte legat på latsidan den sista månaden (eller månaderna) men som ni kanske redan förstår att jag inte bloggar detaljer om min vardag. Tycker det är tråkigt att skriva om sånt hehe. Min största passion under 2012 har klart varit inredning. Jag har upptäckt en ny värld av skönhet plus att jag lärt mig om dimensioner, ytor, färger, och olika inredningsstilar. I framtiden vill jag gärna ägna mer utrymme på bloggen för just sådana observationer. Och givetvis om olika DIY projektet allt för o inspirera er och mig själv.
Idag har jag några tips om sovrums inredning.. skriver mina små kommentarer under bilderna. här gillade jag de vita "ramarna" som i sig själv är ett fint väggsmycke. (ser ni det enkla färgvalet? Man har utgått från tre bas färger) 
..här är ett annat exempel. Denna cirkel mönster utgör både en sänggavel och ett mangifikt smycke. .. det behöver heller inte vara så avancerat speciellt med tanke på att det är en sovplats och inte en konstgalleria. välj därför en harmonsikt tema och variera färgnyanserna med olika textiler. Blanda gärna olika material, bomull med satin
eller sammet. använd dig av olika belysning för att markera olika zoner i rummet. Detta gäller även i andra rum. upplevs rummet som mörkt kan du trolla fram mer ljus med hjälp av speglar, som i bilden ovan.
 
Bilder från Houzz.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jasmin

Min profilbild

En glad och kreativ tjej i trettioårsåldern. Här följer ni mina tankar om livet, föräldraskap, inredning och DIY projekt. Jag skriver om sådant som berör mig och hoppas inspirera andra med ett och annat. Trevlig läsning och Välkomna!

Kategorier

Arkiv

Följ med!