Improve Your Life

Marriage

Publicerad 2012-01-30 09:13:30 i Allmänt,

Vad har tagit åt oss i dagenssamhälle när vi värderar äktenskapet som en aktiekurs på börsen där den kan stiga eller falla ner i avgrunden?! Vad har tagit åt moralen och det goda i oss, det rena kärleken det ovillkorliga? Har våra shopping vanor och media verkligen tvättat ur oss våra ränder? Varför rasar familjer samman i en faslig takt och barn lever med nya familjer de inte har nåt band till?
Jag menar håller ni inte med om att vi sliter oss till svett o blod för att slipa våra kroppar men har inte samma engagemang eller gnista för våra äktenskap'? Vi går efter våra lustar men kan inte respektera personen vi lever med. Vi försöker kontrollera varandra istället för att leva med varann. Åren går och i brist på underhåll bleknar kärleken som en gång var grann. Det blir en maktkamp om vem som har rätt och vem som "äger"! istället för att rå om varandra och "hela" den andra och oss själva. För i grund o botten är vi en o samma hjärta som brinner för varandra. Brinner för sin skapare, sin Gud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jasmin

Min profilbild

En glad och kreativ tjej i trettioårsåldern. Här följer ni mina tankar om livet, föräldraskap, inredning och DIY projekt. Jag skriver om sådant som berör mig och hoppas inspirera andra med ett och annat. Trevlig läsning och Välkomna!

Kategorier

Arkiv

Följ med!