Improve Your Life

Flick eller pojkkläder?!

Publicerad 2012-06-28 20:02:22 i Allmänt,

Med sonen borta på utflykt och maken på jobbet fick jag ta & åka till stan med min kula för att få lite sol och shopping. Hittade fina t-shirts och college tröjor till maken o sonen för löjliga priser på NewYorker. Det blev några plagg till rumpetroll och en söt vitbroderad hatt med haklapp på Åhlens. Hittils har jag handlat lite varje gång jag varit på stan till bebben. Det blir ofta unisex kläder men ibland har jag handlat pojkkläder bara för att de är sååå söta. Vi har fått höra olika saker nu från UL en del misstänker flicka en annan säger pojke men tilläger att det är osäkert vilket kön det är. Så därför har jag nu byrån full med flick o pojkkläder (!).
Kvittar så länge rumpetroll kommer få all min kärlek och tid så vad spelar det för roll om det klär i blått ena dagen och rosa i andra??? Visst är vi för fixerade vid könsstereotyper ibland. Jag som förgäves försökt ta reda på könet under hela graviditetetn och se vad det blev. Vi kunde inte få reda på det och med det hade jag tröttat ut mig i onödan bara för att "jag ville köpa rätt kläder". höhöhö :P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jasmin

Min profilbild

En glad och kreativ tjej i trettioårsåldern. Här följer ni mina tankar om livet, föräldraskap, inredning och DIY projekt. Jag skriver om sådant som berör mig och hoppas inspirera andra med ett och annat. Trevlig läsning och Välkomna!

Kategorier

Arkiv

Följ med!