Improve Your Life

...så här långt

Publicerad 2013-12-31 12:31:00 i Allmänt,

Vilken bloggtorka jag åkt på!! Tiden har gått på tok för snabbt för att min lilla hjärna ska hinna med. Nathalie har röjt runt hemma, gått loss på sina kläder och stökat för fulla muggar. Kanske dags för inventering tänkte jag? hihi och mycket riktigt.... chockad över den mängd plagg jag plockat undan. Min lilla flicka har vuxit i en sån fart, hela hennes garderob behöver uppdateras. För nu har vi förbrukat alla undangömda kläder (presenter och annat köpt). I mitten på februari fyller hon 1,5 år och det ska premiär invigas på den nya förskolan! Gud så roligt, mitt mammahjärta är både glad och smått ledsen... jag är säker på att inskolningen kommer gå som på räls!! Hon är så självständig, social och nyfiken. Nathalie Kan redan så många ord (mest på arabiska), har fått 11 tänder, springer på tok för snabbt ute, redan stl 24 i skor och lång är hon för sin ålder. Vi har haft problem med sömn och mat på sista månaden. Men jag kopplar ihop det med att vi slutat ge napp. Har aldrig gillat napp och det var mest maken som velat ge henne det för hon haft ett sugbehov. Jag tolkar det som närhetsbehov, vilket inte bör stillas med napp, lika med fake trygghet. Barn som vill tröstas, tröstas bäst genom att vara fysiskt nära sina föräldrar, tycker jag. Genom att se över helheten, alla faktorer och miljön kring barnet får man redan många svar på sina frågor. Du kan förstå ditt barn genom att vara lyhörd, känna med ditt hjärta vad som kan få barnet att vara ledsen, rädd eller obekväm. Det är inte svårt om du har hjärtat på rätt plats ;-)
så här nöjd är man med en ny bästis! Lillan (Skrållans lilla syster) har fått flytta hem till oss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jasmin

Min profilbild

En glad och kreativ tjej i trettioårsåldern. Här följer ni mina tankar om livet, föräldraskap, inredning och DIY projekt. Jag skriver om sådant som berör mig och hoppas inspirera andra med ett och annat. Trevlig läsning och Välkomna!

Kategorier

Arkiv

Följ med!