Improve Your Life

Nej det är inte OK!

Publicerad 2013-02-22 12:27:00 i Allmänt,

 
Jag är arg
En kvinna förlöstes med kejsarsnitt innan bedövningen börjat verka, och man säger att det är jätte tråkigt att det hänt! Pensionen minskas med 2,2 procent samtidigt som man säger att det är tråkigt att pensionerna utvecklas så här dåligt! En annan blir feldiagnostiserad och man beklagar att misstaget.

Vad är det med dessa uttryck?
Nej det är inte ok att säga tråkigt och beklagar!
Det är hemskt och likt förbannat illa att sånt händer överhuvudtaget så att förmilda omständigheterna när folk dör, eller far illa är obegripligt. Jag skulle säga att det är absolut inte acceptabelt och det får inte ske och personer som beter sig illa mot andra ska stängas av i den proffisionella sfären. Det är inte ok att ge varning! För varje gång någon anmält en läkrae så visar det sig att ett  tidigare "fel" inträffat. Låt de betala böter, och låt det koskta dyrt så de lär sig att inte fela mot svaga med flit! Men samtidigt vet jag inte hur jag gör som patient. Jag ligger på sjukhus och blir behandlad av läkare, hur sjutton vet jag vem av de är anmäld hos lex maria?
 
Läs här..
För er som planerar att föda med kejsarsnitt kan jag tala om för er att läkarna använder skrämsel metoder i oändlighet. De låter dig gå på Aurora mottagning och pratar Bullshit i månader för att sedan, typ sista tre veckorna, berätta för dig att de överväger (godkänner) ett kejsarsnitt. De medelar dig aldrig det i tid och låter dig må dåligt under hela graviditeten och fundera på att skada sig (finns de som verkligen mår dåligt). Sjukvården i sverige borde ses över med det samma. Jag lägger mig under deras beskydd och vård och går därifrån med andra skador och åkommor. Fantastiskt.... åå denna ironi

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jasmin

Min profilbild

En glad och kreativ tjej i trettioårsåldern. Här följer ni mina tankar om livet, föräldraskap, inredning och DIY projekt. Jag skriver om sådant som berör mig och hoppas inspirera andra med ett och annat. Trevlig läsning och Välkomna!

Kategorier

Arkiv

Följ med!