Improve Your Life

Att fasta

Publicerad 2013-07-25 23:14:00 i Allmänt,

Idag flyger jag på moln! Det är nämligen min första fastedag sedan tonåren! Alltså mer än 15 år sedan sist, allt pga min undervikt (ätstörning) och därmed extrema låga blodtryck så har JAG inte kunnat fasta alls. Men Alhamdo le allah är jag tack vare Allah självklart och även pga graviditeten gått upp i vikt och mår nu mycket bättre än nånsin. Tilläggass bör att jag varken känner hunger eller törst. Otroligt stolt över min tålamod och kropp. Nu hoppas vi att jag kan stå ut med resten av månaden (Ramadan). Insha Allah
Update: Har kännt en otrolig migrän liknande smärta efter iftar och faktiskt hela natten. Förhoppningsvis försvinner det då kroppen inte vant sig än vid fastan. För er som inte känner till fastan så varken äter eller dricker vi från soluppgång till solnedgång. 

Kommentarer

Postat av: Aisha

Publicerad 2013-07-26 00:15:47

Salam.. Man är tvungen som muslim att fasta, annars får Man både ta igen alla fastor man missat och betala för en miskin varje dag man missat med. Om man inte kan fasta ramadan för sjukdom och långa dagar, tar man igen det på vintern, när fastan är ca 7 tim, vilket alla klarar. Finns inga ursäkter då, bara lathet ..15 års missade fastor, sobhan Allah

Svar: Wa alekom alsalam. Helt riktigt det du säger och eftersom jag är medveten om det och årligen gick på läkarbesök för min svåra undervikt (ätstörnngar) har jag som sagt skrivit tidigare att jag inte kunnat fasta. Men i år är jag kapabel Alhamdo le allah för första gången nånsin på många år. Vilken stor glädje det är för mig!! Känslan att kunna fasta och klara det är obeskrivligt och faktiskt så kommer man mycket nära sin skapare. Sobhan allah..Tidigare fastade jag halva dagar, men det gilldes ju inte, så jag betalade ändå .
Jasmin

Postat av: azadeh

Publicerad 2013-07-27 18:23:41

Grattis fina syster! Må det fortsätta så för dig.

Tack för att du inte tog åt dig av (wahabiska) haram polisens bryska ton...

Kram

Svar: Tack snälla Azadeh! ledsen för sent svar :)
Jasmin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jasmin

Min profilbild

En glad och kreativ tjej i trettioårsåldern. Här följer ni mina tankar om livet, föräldraskap, inredning och DIY projekt. Jag skriver om sådant som berör mig och hoppas inspirera andra med ett och annat. Trevlig läsning och Välkomna!

Kategorier

Arkiv

Följ med!