Improve Your Life

klänningen i bilder

Publicerad 2013-05-28 07:58:00 i DIY, Fashion,

Så här såg det ut när klänningen blev till. Jag sydde den som tidigare sagt som ettårs present till Nattas kusin. För att vara min första hemmasydda flickklänning så är jag nöjd, givetvis lärde jag mig massor av gjorda misstag. Jag velade länge om jag skulle ha knappar eller blixtlås men det blev det sist nämnda så det blir lätt att ta på och av.






Jag sydde ett blixtlås på ca 14 cm och prövade plagget på Nathalie men var för trångt att ta på. Då förlängde jag öppningen o sydde blixtlåset nästan hela vägen i bakstycket :-)






Sedan var det lätt att sy snedremsorna, ja det är de rosa banden runt ärm öppningen. Jag klippte en cirkel på tyget och gjorde hål i mitten för midjan, Tyll kjolen syddes på resår under. Snedremsorna syddes senare även på kjolkanten.






Kommentarer

Postat av: Mira

Publicerad 2013-05-28 21:56:35

Jättesöt MashAllah

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jasmin

Min profilbild

En glad och kreativ tjej i trettioårsåldern. Här följer ni mina tankar om livet, föräldraskap, inredning och DIY projekt. Jag skriver om sådant som berör mig och hoppas inspirera andra med ett och annat. Trevlig läsning och Välkomna!

Kategorier

Arkiv

Följ med!