Improve Your Life

Nathalies 1 årskalas

Publicerad 2013-10-09 13:19:00 i Allmänt, Nathalie,

I söndags firade vi vår älskade Nathalies 1 års kalas. Många blandade känslor, och hjälp så fort månaderna har gått! Lillan är ingen bebis längre fast vi kallar henne jämt för det! När hände det? Det känns fortfarande som en dröm att jag har fått henne, hjärat är fylld med glädje och extas, tänk att jag har en dotter, trodde jag aldrig skulle hända. Att omges av mestadels män och pojkar nästan hela livet och inte ha en syster är en svår verklighet för mig. Så när Nathalie föddes blev hon den lilla syster jag aldrig haft och den dotter jag längtat efter hela mitt liv.
 Tidigt den dagen vaknade vi redo att ta itu med förberedelserna inför kalaset. Vi tog med oss vårt pick och pack och ni ANAR INTE vad jag packade ner... vaser, blommor, tavlor och massa annat hemifrån. Allt för det ska kännas precis som hemma.
 Dekorationerna var för mig som en ritual, jag hade ju kunnat köpa allt själv, men valde att släppa loss kreativiteten.  Stressigt men så roligt att få visa min kreativa sida.
 Jag ska i ärlighetens namn säga att saker blev inte som jag planerat pga tidsbrist men nöjd blev jag ändå.
 Den stora tavlan är så förtjusande, jag använde scrapbook blommor och satte de mellan glasskivan och bilden. Enkelt och effektfullt.
 Samma material användes till denna tavla men ser nu att jag missat pärlorna i blomman! ;) Ramen är ett loppisfynd som sprejades antik vit.
Favoriten! Köptes för nån månad sedan, kommer även hängas i hennes framtida rum. kanske över sängen?
 pompoms av silkes papper samsas med crepe blommor
 
 Mingel medan gästerna droppade in
 Vänner
 Vi sjöng och åt tårta..
som räckte åt en hel arme LOL
Paketöppning
Som ni märker så har jag använt olika bildramar till fotona men det är bara för att jag haft svårt att bestämma mig haha. Bättring lovas nästa gång!
Jag vill även tacka alla nära och kära som delade vår glädje med oss. Totalt var 45 personer bjudna och jag kunde inte ha önskat mig en bätre dag, mysigt väder att hålla sig inomhus och kalasa. Visserligen fyllde Natta år i augusti men vi har inte haft tid eller ork att fira henne stort. Men nu var det gjort ;-)
 
Jasmin
 

Kommentarer

Postat av: Atene

Publicerad 2013-10-15 22:51:18

Grattis Natalie ;)

Svar: Atene! :D Så kul att du kikade förbi!
Jasmin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jasmin

Min profilbild

En glad och kreativ tjej i trettioårsåldern. Här följer ni mina tankar om livet, föräldraskap, inredning och DIY projekt. Jag skriver om sådant som berör mig och hoppas inspirera andra med ett och annat. Trevlig läsning och Välkomna!

Kategorier

Arkiv

Följ med!