Improve Your Life

Sonens rum

Publicerad 2014-04-02 08:52:00 i Allmänt, DIY, Inredning,

Förra året målade jag om sonens rum vitt. De gamla tapeterna var gulaktiga med små mönster på, såg förskräckliga ut. Nu känns rummet rymligare och fräschare tack vare två lager färg.
Han önskade turkos som accent färg och det använde vi till gardinerna och sängkläderna.
Den (egen) omklädda fåtöljen, förra årets sommarprojekt, prydde sin plats fint nära sängen.
Jag använde ett äldre tyg från IKEA som jag köpt specifikt för fåtöljen. Häftpistol och lite sömnad och vips en stor omvandling för liten peng! Så här såg den ut innan.
Lampskärmen ni ser högst upp har fått en liten makeover. Washitape gör susen till trista lampskärmar.
Taklampan som fyndades på secondhand har även den fått en skvätt sprayfärg i turkost. Vet inte riktigt hur jag ska piffa upp den för den käns "naken" fortfarande.
 
Byrån fyndades på Blocket för 300 kr! Behöll färgen för den var så fin.
Självklart ser det inte lika avskalat och rent ut nu haha. Hallmöbeln (klicka för att länkas dit) har fått flytta in hos sonen pga min preggo illamående (av möbeln, konstigt värre!). Mer bilder på andra projekt kommer inom kort! Stay tuned :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jasmin

Min profilbild

En glad och kreativ tjej i trettioårsåldern. Här följer ni mina tankar om livet, föräldraskap, inredning och DIY projekt. Jag skriver om sådant som berör mig och hoppas inspirera andra med ett och annat. Trevlig läsning och Välkomna!

Kategorier

Arkiv

Följ med!