Improve Your Life

sista dagarna

Publicerad 2014-07-07 08:54:35 i Allmänt,

Nu är det mindre än två veckor kvar på BF. Svullnaden i benen har eskalerat ordentligt, inga skor passar så Tofflor är bästa vännen nu. Tankar om en stor bebis skrämmer lite fö så stor har inte magen varit med varken första eller andra barnet ;-)

Igår packades BB väskan, några få plagg till mig och Bebisen, blöjor, Medela amningsskydd, en filt, Tofflor, schampo, min journal med förlossningsbrev, Papper med duaa skrivet (böner), kex choklad. Vi handlade även en hel del färska juicer och protein drycker, Dröm youghurt (små pack), dadlar, o annat smått o gott till maken så han orkar med :-)

och ingen klumpig kampera få vi är inga stora fan av att fota. Mobilbilder räcker då maken har bra pixlar på sin. Ja, det är vad jag minns av väskan. Babyskyddet är framtaget. Sanningen är att jag inte planerar att sova på sjukhus denna gång, annars har jag tidigare sovit på BB hotell i 4-5 dagar. Allt pga lilla Nathalie som tar all min tankekraft just nu.
Jag har bett mamma åka hit så fort det är dags för jag vågar aldrig släppa iväg lillan till någon annan. Nathalie är mycket aktiv liten tjej och en mini "Emil" med sitt utforskande bus hahaha. Så det krävs speciell styrka och talang för att klara av hennes nyfikenhet.

Så har vi det med sömnen och tröttheten....aaaah. All credit går till mammorna där ute! Förstår inte hur de med stor barnaskara får energi ifrån. Mitt humör påverkas fort av stress eller sömnbrist. Och just nu råder det sistnämnda hos oss pga stora magen, svullna ömma ben, en mycket ond rygg (är helt otränad) och aktiva drömmar.

Får ta igen sömnen när bebisen kommer! Mina barn ter sig vara sömntutor som deras mamma LOL!! INGEN tvekan att denna inte kommer vara lik mig. Skönt det mashallah och så tycker jag att det är ingen konst att be om hjälp i början med ett nyfött barn. I andra länder tex Afrika, där har man ett kvinnonätverk som samarbetar att hjälpa den nyblivna mamman. Himla skönt! Tycker fler ska göra så även i andra länder. Inget är så uppskattat som lite praktisk hjälp hemma för en mamman, mycket bättre än babyshower och sånt udda påhitt.

Kommentarer

Postat av: jag

Publicerad 2014-07-07 17:37:46

lycka till

Svar: Tack du rara även jag hejar på dig ska du veta!! :-)
jasmin mustafa

Postat av: jag

Publicerad 2014-07-09 23:09:53

tack gumman! det är så rart!

Postat av: jag

Publicerad 2014-07-10 09:39:01

du vet väl att dadlar är jätte bra till dig när du skall föda...
hoppas att du kommer att skriva även när du föder..kram/tack för att du hejar på mig

Svar: Tack för tipset förresten. Hade med mig det självklart
jasmin mustafa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jasmin

Min profilbild

En glad och kreativ tjej i trettioårsåldern. Här följer ni mina tankar om livet, föräldraskap, inredning och DIY projekt. Jag skriver om sådant som berör mig och hoppas inspirera andra med ett och annat. Trevlig läsning och Välkomna!

Kategorier

Arkiv

Följ med!