Improve Your Life

Köket

Publicerad 2014-03-17 20:13:00 i (S)kapa stilen, Allmänt, Inredning,

Äntligen har jag hittat min stil på köket! Tog mig många månader att tänka och känna efter vad som var riktigt mig. Lite gammaldags, lantligt stil med en 1800 tals touch över det! Detta är mycket snarlikt vad jag menar.. Jennifer Rizzo visar hennes renoverade kök via hennes underbara blogg.
Great pops of color ina  white kitchen
Gillar marmorskivan, passar bättre i gamla miljöer än nya kök. Luckorna kan man DIY billigt genom att limma fast lister i valfri modell och sedan måla över. Välj dock rätt färg för bästa finish!
Cute Spring vignette over sink with towel
Så praktiskt och fint med en handduk under diskbänken
Pretty vintage pitchers on a windowsill
Oslagbart! Gammalt franskt.. Tvålpumpen måste jag genast leta efter
 
Här skulle jag må gott och trivas. Färgschemat är viktigt när man vill hitta en enhetlig tema i ett rum. Prova att använda olika nyanser av samma färg, mörkare och lite ljusare... Vill du skapa stilen, lägg då till en färgklick som ändå står i balans med hela rummet. Naturen får gärna flytta in, fyll vaser med kvistar eller blommor i säsongens urval.
Enligt min mening så står vitrinskåp bäst i köket! Fyll på med gammalt arvegods eller fynd från loppis som du samlat på genom åren. Synd att låta vackert glas gömmas i mörka skåp.
 
 
Bilderna är lånade från Jennifer Rizzo!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jasmin

Min profilbild

En glad och kreativ tjej i trettioårsåldern. Här följer ni mina tankar om livet, föräldraskap, inredning och DIY projekt. Jag skriver om sådant som berör mig och hoppas inspirera andra med ett och annat. Trevlig läsning och Välkomna!

Kategorier

Arkiv

Följ med!