Improve Your Life

Vi är med barn!

Publicerad 2014-03-05 23:15:00 i Allmänt,

Nu har 20 veckor gått från böjan på resan, och ca lika mycket kvar tills vi har vårt andra kärleksbarn i famnen. Känslan är obeskrivlig när jag minns dagen då jag plussade. En solig november dag, vi hade gäster från Spanien, min svägerskas mor, och hade bjudit på läcker lunch, minns att jag hade köpt testet dagen innan men kunde inte vänta tills gästerna gått :-D 
 
 Det var svårt att hålla mig från att tjuta av glädjen, att se plusset för tredje gången i mitt liv är verkligen en känsla jag aldrig glömmer. Min kropp fylldes med ofattbar glädje att ännu en gång få uppleva detta mirakel. Visst har jag haft svåra graviditeter med hypermesis, dvs kraftig graviditets illamående, men jag har alltid försökt fokusera på belöningen, att få hålla MITT BARN i mina händer...att få lukta på den nya familje medlemen...drömma om framtiden och på allt som väntar oss för spånnande upplevelser tillsammans. Äntligen ska fyra bli FEM!! 
 

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2014-03-06 11:08:39

Grattis!!! Åh vad underbart!!! Men hur gick det; kunde du hålla masken inför gästerna?! För man kanske inte vill berätta direkt? Jag vet inte om jag hade klarat det;-)

Svar: Det var så pirrigt och jag log ju som en byfåne som urartade i ett bubblande små tyst skratt hhhhhhhh Men jag styrde det genom att vara på säker mark, dvs hade svärmor i köket så jag gick in dit och nånstans där minns jag att det kom ur mig att Nathalie ska äntligen få sitt nya syskon. Men jag bad henne inte berätta för någon än. Vi pratade ju på arabiska så de andra gästerna trodde vi tog upp nåt trivialt roligt eller så :P
Men ärligt talat... så misstänker jag att min svägerskas mor (spanskan) anade nåt, hon och jag talar inte samma språk, men står varann nära ändå på sätt och vis. Hon gav mig en varm blick och log lite små hemligt.
Jasmin

Postat av: jag

Publicerad 2014-03-06 11:12:27

grattis!

Svar: Tack fina!
Jasmin

Postat av: Me & My 5 Baby Dolls & gravid

Publicerad 2014-03-07 11:15:45

Härligt, nu är ni halvvgs!! Har du vart på rutin ultraljudet?

Svar: Det var någon dag innan inlägget som jag varit på UL faktiskt :D Det bästa UL jag haft var när det fanns en barnmorske student med, för då tar det längre tid och man får se alla saftiga detaljer om bebben.
Jasmin

Postat av: Rabab

Publicerad 2014-03-07 16:59:09

Stort grattis!:)

Svar: Tack snälla :D
Jasmin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jasmin

Min profilbild

En glad och kreativ tjej i trettioårsåldern. Här följer ni mina tankar om livet, föräldraskap, inredning och DIY projekt. Jag skriver om sådant som berör mig och hoppas inspirera andra med ett och annat. Trevlig läsning och Välkomna!

Kategorier

Arkiv

Följ med!