Improve Your Life

Slöjan för eller emot?

Publicerad 2010-02-24 21:02:10 i Allmänt,

Vi kallar oss ett mångkulturellt samhälle dock med skilda meningar när det gäller beslöjade kvinnor. Vi anser dessa vara förtryckta och ha fått sina rättigheter tagna ifrån de.

Tyvärr förstår vi heller inte frihetsbegreppet i dess sanna bemärkelse.
Jag tycker att ni som bär er slöja med tvång ska genast ta av er detta plagg! Och låta oss andra som valt att skyla oss med det för vår kyskhets skull vara ifred. Det är sådana som ni som skapar denna förvrängda bild av islam. Jag själv har varit sådan och inte förstått riktigt vad slöjan betyder, men nu vet jag bättre. Vi är inga sexsymboler för er äckliga gubbar där ute och inte heller vill vi behaga allas blickar bara för att vi är kvinnor.

Jag vill uppmana alla tjejer att ta makten över sin kropp och sluta nedvärdera sig med samhällets sjukliga ideal.


Det är ju lite lustigt när man frågar de som förespråkar total frihet för kvinnan. Om frihet innebär att kvinnor klär sig väldigt lätt och halv naket, så varför nöja sig med ”delvis frihet” istället för att ta ut sin fulla frihet och gå helt naken på gatorna?
Nej, aldrig det är ju ren galenskap, skulle de säga.
Ok, men då kan vi konstatera att den beslöjade kvinnan gör helt klokt i att behålla kläderna på!

Dubbel moral

Sen är det hemskt roligt att diskutera med unga tjejer som irriterar sig på andras blickar när de klär sig i korta kjolar. De menar att d et är deras fulla frihet och att andra inte ska stirra på deras bara kroppar. Det är för mig som att säga, du får en tårta som du varken kan röra eller se på! Hur funkar det för dig lilla vän? Haha  

Vad är det förresten som de vill bevisa eller rent av visa upp? Knappast är det deras personlighet eller intellekt. Det är rent av sin yttre skönhet och ändå blir de upprörda av andras kommentarer, speciellt från äldre gubbar ;) hahaha hur ytlig får man vara?

Jag anser att beslöjade kvinnor har mer frihet att välja sin levnadsstil och inte blint följa alla mode guror som ploppar upp till höger och vänster. Denna beslutsamma kvinna riktar sig mot ett mål och seriösa förhållanden.   

För mig innebär att vara ”beslöjad” inte bara ett plagg på huvudet, utan en inre tro och skydd mot frestelser som man annars faller lätt till. Sen signalerar jag till killarna där ute att här är det minsann ingen som ni kan ta för givet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jasmin

Min profilbild

En glad och kreativ tjej i trettioårsåldern. Här följer ni mina tankar om livet, föräldraskap, inredning och DIY projekt. Jag skriver om sådant som berör mig och hoppas inspirera andra med ett och annat. Trevlig läsning och Välkomna!

Kategorier

Arkiv

Följ med!