Improve Your Life

Julgrans jakt

Publicerad 2011-12-10 23:55:09 i Allmänt,


Varje år brukar jag pynta en egen julgran hemma hos mig och i år är ingen undantag :) Jag vet att ngra tänker men du är ju MUSLIM! So? Jag är fortfarande muslim ändå och tycker att en liten gran gör ingen skada för min tro eller barnen. Sen får man se bortom ytligheterna, dvs att julgran har egentligen ingen anknytning till religionen det är bara ett påhitt! Anledningen till att jag gillar iden är att jag är en skogstroll och vill gärna ta in naturen hemma. Sedan jag kom till Sverige har jag alltid älskat svensk natur o granar ger mig en trygg o mastig känsla. Färgen, formen och det artificella pyntet är hur juvligt som helst. Nää, slut på förklaringen jag gör som jag gör och skulle ngn klaga får de väl göra det. Ingen får leva mitt liv förutom mig.

Hur som helst har jag betstämt mig för en riktig gran i år! Barr o elände ska inte stoppa mig för det ska vara riktigt mysigt med doften. Det är ju glest med en äkta gran vilket är vackert i sig och då får jag lägga på så lite pynt som möjligt, då själva granet i sig är ett vackert pynt :)
Som man sade förr:  - "Den städsegröna julgranen är en symbol för att allt varmt och grönt nog skall komma tillbaka."

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jasmin

Min profilbild

En glad och kreativ tjej i trettioårsåldern. Här följer ni mina tankar om livet, föräldraskap, inredning och DIY projekt. Jag skriver om sådant som berör mig och hoppas inspirera andra med ett och annat. Trevlig läsning och Välkomna!

Kategorier

Arkiv

Följ med!