Improve Your Life

slöseri?

Publicerad 2012-02-18 09:43:02 i Funderingar,

Läste idag i en Blogg jag följer om hur personen ifråga fått kommentarer över hur mkt hon spenderar på märkes kläder för hennes bebis o sig själv. Visst, hennes ekonomi är hennes en sak!.. Men jag tycker att det ändå är mycket när man lägger flera hundra lappar på bebis plagg.. för de små växer ganska snabbt och det kanske vore bra att lägga det på annat spännande istället :)  Det är skillnad på om barnet vuxit upp i tonåren och därmed behåller en viss figur form i några år till, då är det ok. Eller att man köper till sig själv som vuxen. För man växer inte direkt mkt då.
Sen kommer vi till kategorin barnvagnar.. där ngra kostar 13000 kr per vagn (!) Hur mycket ska man spendera på ett litet barn? Är vi på väg att bli curling föräldrar i min generation? När kommer dessa föräldrar att köpa mobiler till sina barn? Redan vid fem års åldern? ellr surfplattor vid tre årsåldern?  Personligen känner jag mig kluven och vet inte hur JAG själv kommer att agera i framtiden. Med min son har jag undvikit att hamna i den fällan, fast han var första barnet. Sen tror jag man förändras över tiden.. vem vet..


Eller vad tycker NI???

Kommentarer

Postat av: Erica

Publicerad 2012-02-19 21:01:08

Haha det där inlägget kan va direkt riktat mot mig! Vet inte hur många tusen jag lagt ner på sams kläder, vagnar o skor! Men det var mitt val och det kändes rätt efter så många år väntandes på min son! Men det är allas val vart man lägger sina pengar tycker jag sålänge man inte skryter om det! <3 kom hit o plocka saker till din lilla troll unge

Postat av: Jasmin

Publicerad 2012-02-20 19:57:18

hahahha visst blir det en troll unge :D det känner jag på mig ju. Det första är alltid det "prydliga" älsklingen, andra barnet är mer djärv och tar för sig hehehe myt kanske who knows. Tack för din fina kommentar <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Jasmin

Min profilbild

En glad och kreativ tjej i trettioårsåldern. Här följer ni mina tankar om livet, föräldraskap, inredning och DIY projekt. Jag skriver om sådant som berör mig och hoppas inspirera andra med ett och annat. Trevlig läsning och Välkomna!

Kategorier

Arkiv

Följ med!